4 Ocak 2010 Pazartesi

Rengarenk Kurabiyelerim....

Son yıllarda yılbaşılarımın olmazsa olmazı renkli kurabiyeler bu yılda yapılmalı ve sofrada yerini almalıydı. Bu yüzden attım kendimi iş dönüşü 30 Aralık'ta mutfağa. Geçtiğimiz yıllar uğraş didin şeker hamuru ile kaplardım üstlerini, jelatinle sarar, renkli kurdelelerle süsler, ciciş biciş kutulara yerleştirip sevgiliye verirdim :)

Bu sene kolaya kaçtım şeker hamuru yerine direk hamurları gıda boyası ile renklendirdim, sonra kalıplarla kestim, pişirdim, Dr.Oetker Süsleme Glazürü ile de süsledim ve mis gibi yedik. İşte fotolar ve işte tabii tarifi.



Yapılışı çok kolay, tabii ben yoğurma işini yine bizim küçük hanıma yaptırdım.

2 yumurta sarısı, 100 gr tereyağ, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 su bardağı pudra şekeri, 3 su bardağı un, 1 paket vanilya, 1 tatlı kaşığı toz zencefil (bende kalmamıştı yerine mahlep koydum miss oldu.) ve birazcık da süt ekleyip yoğurdum. Kıvamına gelince, ben 3 renk kullanacağım için hamuru 3 parçaya ayırdım ve her birine 1'er çay kaşığı gıda boyası katarak ayrı ayrı yoğurdum ve yaklaşık 1 cm kalınlığında açarak kalıplarla kestim ve yağlı kağıt serili tepsiye dizip 180 derecede ısıtılmış fırında 10 dakika kadar pişirdim.

1 yorum:

  1. Merhaba,
    çok güzel görünüyorlar..elinize sağlık..
    sevgiler.

    YanıtlaSil