15 Nisan 2010 Perşembe

Çakma Revani



Geçtiğimiz hafta sonlarından birinde, bebek dergilerinden birisinde revani tarifi vardı. Hemen uygulayıp yemeliyim diye harekete geçtim. Yanılmıyorsam revaniye irmik falanda konuyor bunda irmik vs. olmadığı için çakma revani koydum adını. Hatta sütlü ıslak pandispanya bile diyebiliriz. :) Oldukça hafif bir tatlı oldu, tadına bakanlarda beğendi eeee bende beğendim tamamdır o zaman. Buyrun buda tarifi....

İlk önce 1 litre süt ile 1 su bardağı şekeri 6 dakika kadar karıştırarak kaynatıyoruz. Altını kapatıp 2 paket vanilya ekliyoruz, karıştırıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.

Ardından 6 yumurtayı, 1 su bardağı şeker ile iyice kabarana kadar mikserde karıştırıyoruz. Sonra içerisine 2 su bardağı un ve 1 paket kabartma tozu ekliyoruz. İyice karıtırıp, yağlanmış tepsi-borcam vs.ye döküyoruz ve ısıtılmış fırında pişiriyoruz. Ben turbo fırında 150 derecede 45 dakika kadar pişirdim. Tarifte 180 derece fırın diyordu. Ama benimki o derecede yapınca dışını pişirip içini pişirmediği için hafif ısıda uzun süre pişiriyorum.

Piştikten sonra da dilimleyip soğuyan sütlü şerbeti döküyoruz ve üzerine de hindistan cevizi serpiyoruz. Afiyetler Olsun.....

5 yorum:

  1. Sana afiyet olsun canım . Bu revaniler bana hep yumurta yumurta kokar.Bir kere yanlış yerde yemenin cezAsını böyle yıllardır çekiyorum eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. Saglıklımutfak; ben çok uzun süre karıştırıyorum o zaman bana gelmiyor kokusu, belki işe yarar aklında olsun. sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Cok degisik bir tarif, ellerine saglik!!

    YanıtlaSil
  4. ohhh ne güzel olmuştur:)

    YanıtlaSil