20 Kasım 2009 Cuma

Hamilelikte Yoga Gerçekten İşe Yarar mı????




Hamilelikte spor yapmanın annenin önce ruh sonra da beden sağlığına iyi geldiğini hep daha önce de okurdum. Doktorumda hamilelik süresince spor yapmamda sorun teşkil edecek bir durum olmadığını söylediğinde artık bu durumu daha detaylı düşünmeye başladım. Daha önce fitness yapmıştım ama hamilelik süresince bunun çok da uygun olmadığını düşünüyorum. Bazen kendimi fazla kaptırıp yorabiliyorum çünkü. Bu nedenle bu ara hamilelik yogasına sarmış durumdayım.


Konuyu biraz araştırdığımda yoganın, doğru nefes alıp vermeyi öğrettiği için hem bebek hem anne için oksijen alımında oldukça faydalı olduğu, duruş bozukluklarını ortadan kaldırdığı için sırt, bel, bacak ağrılarını minimuma düşürdüğünü öğrendim. Hem bunları sağlıyor hem de hamilelik sırasında ve sonrasında vücudunuzun daha sağlıklı, daha sıkı ve fit kalmasını da sağlıyor tabii. Ve doğum sırasında doğru nefes alış verişi nedeniyle doğum sürecinde de çok yardımı oluyormuş.

Muş muş muş tabi hep yazdıklarım. Çevremde düzenli yoga yapan yok, annecim başlamıştı bir ara televizyondan takip ederek evde kendi yapıyordu ve oldukça da memnundu. Doğru nefes kullanımında ve vücut duruşunda gerçekten fark olduğu söylüyordu ve gerçektende vücudu daha esnekleşmişti. Ben fitness yaptığım sırada bazen birlikte pilates yaparken ben çoğu hareketi yapamazken annem maşallah hepsinde tam performans gösteriyordu :)

Bu muş muşlardan kurtulmak için sizlere de danışayım istedim. Sizler yoga yaptınız mı? Ya da duyduğunuz olumlu-olumsuz herhangi bir şey var mı bu konuda?

Eeee birde Beylikdüzü civarında Yoga yapılabilecek tesisler var mı bildiğiniz?

Hepinizi öpüyorum, şimdiden herkese mutlu hafta sonları....

7 yorum:

  1. kız bana bak ıkınıp eğilip kalkıp güloyla ikiniz vaktinden önce pırtlatmayın şu minikleri.hahahahahaha.ya çok abartma gerçekten sporu sonuçta hamilelik hamilelik gibi geçsin ters bi hareket kötü sonuçlar doğurabilir.anladığım kadarıyla sende normal yapıcan aferin kız.şimdi normal yapana anormal anormal bakıyolar.hahahahahaha.bende sezeryanlıyım ama keyfi değil şeker çıktı gebeliğe bağlı sonra geçti ama hala risk altındayım.neyse benden geçti artık darısı sizlere.sen ikinciyi gülcan 3.inş.hahahahaha

    YanıtlaSil
  2. SerpiL; bir aksilik olmazda normal doğum olur inşallah. Yok yok pırtlatmayız :) 3.aydan sonra hamilelere uygun hareketlerle yapılacakmış zaten. bende araştırmaya devam... Şekerine de aman dikkat et...

    YanıtlaSil
  3. bence doğru düşünüyosun. çünkü ben hamilelik yogası hakkında hep olumlu şeyler duydum şimdiye kadar. özellikle şu nefes alıp verme olayı doğum sırasında çok önemli. Gülben Ergen benden 1 hafta önce doğum yapmıştı hani haberlerde habire onunla ilgili haberler dönüyodu. yok doğum koçu varmış, nefes alıp vermeyi öğretiyomuş falan dediklerinde nasıl alay etmiştim "huaauah doğum koçu mu?" diye... yok anacım öyle değilmiş o olay.. çok lazımmış insana o nefes alıp verme tekniklerini öğrenmek.. doğururken anladım.. sen bu işin peşini bırakma..

    YanıtlaSil
  4. Hamilelik yogasinin ben de faydasini gordugume inaniyorum. Bunun yaninda mevsimi uygunsa bol bol da yuruyus yapardim.
    Ben yogayi evde DVD den yapiyordum.

    YanıtlaSil
  5. Bende temel hareketleri hocalardan öğrenip sonra evde devam ederim diye planlıyordum. Birde hamilelik yogası için dvd bulamadım. Sizin kullandığınız hangisiydi?

    YanıtlaSil
  6. Oh yahu şükür...yazman gerekdiğini düşünen biriydim az önce öğrendim daha yazmaya başladığını:)çok sevındım:)
    Hoşgeldiiin blog dünyasına ...

    YanıtlaSil
  7. Prima Rima; teşekkür ederim... :) hoşbuldum inşallah.

    YanıtlaSil